View Single Post
  #2 (permalink)  
Old 07-10-2017, 12:59 PM
Rred Rred is offline
Member
   
Join Date: Nov 2014
Posts: 698
Default

Rudy-
Please remember that lithium cells can be damaged in ways that are not visible. Simply allowing them to discharge completely can trip the protective circuit, which cannot be reset, because one total discharge can cause internal battery damage, and damaged batteries are more likely to catch fire or explode.
I have worked on lithium LiOn computer packs, and lithium primary cells in other equipment, and can only say that all of them are capable of making nasty surprises and sometimes toxic fumes when you are sure they will not be a problem.
Unless you can verify the performance of a battery cell, and be certain that the protective circuit is defective, you might not want to trust them. Burns and toxic smoke that eats your nose and lungs are just not worth the price of new batteries, to me.

Google machine translation:

Rudy-
Ricorda che le celle di litio possono essere danneggiate in modi non visibili. Semplicemente permettendo loro di scaricare completamente, può spegnere il circuito di protezione, che non può essere resettato, perché una scarica totale può causare danni interni alla batteria e le batterie danneggiate sono più suscettibili di accendere o esplodere.
Ho lavorato su pacchetti informatici LiOn di litio e le celle primarie di litio in altre apparecchiature e posso solo dire che tutti sono in grado di fare sorprese sorprese e talvolta fumi tossici quando siete sicuri che non saranno un problema.
A meno che non sia possibile verificare le prestazioni di una cella di batteria e assicurarsi che il circuito di protezione sia difettoso, potrebbe non voler fidarsi di loro. Bruciature e fumo tossico che mangia il naso e i polmoni non sono semplicemente vale il prezzo delle nuove batterie, per me.
Reply With Quote