Réseau Nomade T3 DMR

Status
Not open for further replies.

RadioDitch

Field Operations Member
Premium Subscriber
Joined
Jan 24, 2010
Messages
3,086
Location
Currently Mobile: LaGrange, KY
It would appear that Réseau Nomade has made progress with their expansion in Côte-Nord. I found several VHF Tier 3 DMR sites consistent with their coverage map and advertised plans, as well as the CC0 used across the system. I still have to confirm the site locations with direction finding and signal analysis, but below is some of what I found. I'm going to start working on this also as one of my projects brining Côte-Nord up to date.

I can tell you for sure though that SFFPN and Aluminerie Alouette are not using the Pointe-Noire site, but there looks like there's at least one logging operation that may be.

----------------------------------------------

Il semble que Réseau Nomade ait progressé dans son expansion sur la Côte-Nord. J'ai trouvé plusieurs sites VHF Tier 3 DMR cohérents avec leur carte et leurs plans de couverture annoncés, ainsi que le CC0 utilisé dans le système. Je n'ai pas encore confirmé les emplacements du site avec la goniométrie et l'analyse du signal, mais voici une partie de ce que j'ai trouvé. Je vais commencer à travailler là-dessus ainsi qu'un de mes projets mettant la Côte-Nord au goût du jour.

Je peux cependant vous dire avec certitude que SFFPN et Aluminerie Alouette n'utilisent pas le site de Pointe-Noire, mais il semble qu'il y ait au moins une exploitation forestière qui pourrait l'être.

153.260 Site 1 CC0
162.675 Site 12 CC0
142.020 Site 21 CC0
163.530 Site 23 CC0 - Tadoussac Area

 
Status
Not open for further replies.
Top